05-06 Harrasteryhmä

2005-2006 syntyneille on harrasteryhmä, joka harjoittelee harjoittelun ilosta kaksi kertaa viikossa. Harjoitukset pidetään Eläintarhan kentällä ja Pirkkolan urheilupuistossa (touko-syyskuu), talvikaudella (loka-huhtikuu) Eläintarhan putkessa ja Liikuntamyllyssä.

 

Ryhmä sopii hyvin nuorille, jotka haluavat liikkua ohjatusti porukassa tai saada juoksuharjoittelua toisen lajin tueksi ja lisäämään harjoittelun monipuolisuutta.

 

Harjoitukset sisältävät koordinaatio-, lihaskunto- ja juoksuharjoittelua sekä lajikokeiluja. 

 

Ryhmäläiset voivat kilpailla halutessaan. (Näille ikäluokille on myös enemmän harjoittelevat kilparyhmät, jotka löytyvät myös nuorisourheiluvalikosta.)

 

Ryhmään liittymisestä voi olla yhteydessä osoitteeseen nuoriso@hkv.fi. Ryhmällä on whatsapp-ryhmä nopeaan tiedotukseen. Tervetuloa harjoituksiin kokeilemaan, olisiko yleisurheilu seuraava harrastuksesi! 

Harjoitusajat:

Tammikuu 2021

Maanantaisin Pirkkolan urheilupuisto klo 18.30–20.00

  • Treeni alkaa omatoimisella verryttelyllä, kokoontuminen portaiden yläpuolella

Keskiviikkoisin Pirkkolan urheilupuisto klo 17.30–19.00

  • Treeni alkaa omatoimisella verryttelyllä, kokoontuminen portaiden yläpuolella

Huom! Harjoitukset ovat koronatilanteen takia pääsääntöisesti ulkona, joten varusteet kelin mukaan. Mikäli rajoitukset helpottuvat ja päästään sisätiloihin, informoidaan aikataulusta uudelleen!

.

Tässä kolme omatoimitreeniä, jos on innostusta harjoitella lisää tai ei pääse esim. keskiviikon treeniin mukaan. Harjoituksen voi tehdä kodin lähellä lenkkipoluilla/Pirkkolassa ja ottaa vaikka kaverin mukaan! 

1. Verryttelyt 10-15min kevyttä hölkkää, venyttelyt. Koordinaatiot 3x20m polvennostokävely, polvennostohyppely, polvennostojuoksu, pakarajuoksu ja saksijuoksu. Reipasta juoksua ryhdikkäällä juoksutekniikalla 3x3x100m/kävelypalautus/4min. Loppuverryttelyt 10min hölkkää. Harjoituksen voi tehdä myös loivaan ylämäkeen.

2. Verryttelyt 10-15min kevyttä hölkkää, venyttelyt. Rennot kiihdytysjuoksut 3x60m. Minuuttijuoksut 2x4x1min/1min kävelypalautus/5min sarjapalautus. Loppuverryttelyt 5-10min. 

3. Vauhtileikittelylenkki 30min + loikat. Aluksi 10min kevyttä juoksua, seuraavat 10min aikana pieniä pyrähdyksiä noin 8-10x60-80m vetoja hölkkä-/kävelypalautuksella, 10min kevyttä juoksua. Loppuun 3x20 loikat, ponnistus koko jalalla + 3x20 pohjehypyt ylöspäin tasajalkaa päkiällä ponnistus. 

Harjoituskalenterin linkki


Kalenteri  ICal