03-04 Harrasteryhmä

2003-2004 syntyneille on harrasteryhmä, joka harjoittelee harjoittelun ilosta kaksi kertaa viikossa.

 

Ryhmä sopii hyvin nuorille, jotka haluavat liikkua ohjatusti porukassa tai saada juoksuharjoittelua toisen lajin tueksi ja lisäämään harjoittelun monipuolisuutta.

 

Harjoitukset sisältävät koordinaatio-, lihaskunto- ja juoksuharjoittelua sekä lajikokeiluja. 

 

Ryhmäläiset saavat kilpailla halutessaan. (Näille ikäluokille on myös enemmän harjoittelevat kilparyhmät, jotka löytyvät myös nuorisourheilu valikosta.)

 

Ryhmään liittymisestä voi olla yhteydessä osoitteeseen nuoriso@hkv.fi.

Harjoitusajat ja -paikat

Syyskuu

To 3.9. klo 18.00–19.30 Pirkkolan urheilupuisto

Ma 7.9. klo 18.00–19.30 Eläintarhan urheilukenttä

Ke 9.9. klo 18.00–19.30 Pirkkolan urheilupuisto

Ma 14.9. EI harjoituksia!

Omatoiminen harjoitus maastossa/lenkkipolulla: verryttelyt 15min, koordinaatiot 2x20m polvennostojuoksu, pakarajuoksu, pikkuvuorohyppely, saksijuoksu, loikat. Minuuttivedot reipas vauhti 3x3x1min juoksua/1min kävelypalautus/4min sarjapalautus, loppuverryttelyt 10min.

Ke 16.9. klo 18.00–19.30 Eläintarhan urheilukenttä

Ma 21.9. klo 18.00–19.30 Eläintarhan urheilukenttä

Ke 23.9. klo 18.00–19.30 Pirkkolan urheilupuisto

Ma 28.9. klo 18.00–19.30 Eläintarhan urheilukenttä

Ke 30.9. klo 18.00–19.30 Pirkkolan urheilupuisto

Lokakuu (5.10.–31.10. )

Maanantaisin Eläintarhan urheilukenttä/putki klo 18.00–19.30

Keskiviikkoisin Pirkkolan urheilupuisto 17.30–19.00 (huom. aikaisempi aika)

Tässä kolme omatoimitreeniä, jos on innostusta harjoitella lisää tai ei pääse esim. keskiviikon treeniin mukaan. Harjoituksen voi tehdä kodin lähellä lenkkipoluilla/Pirkkolassa ja ottaa vaikka kaverin mukaan! 

1. Verryttelyt 10-15min kevyttä hölkkää, venyttelyt. Koordinaatiot 3x20m polvennostokävely, polvennostohyppely, polvennostojuoksu, pakarajuoksu ja saksijuoksu. Reipasta juoksua ryhdikkäällä juoksutekniikalla 3x3x100m/kävelypalautus/4min. Loppuverryttelyt 10min hölkkää. Harjoituksen voi tehdä myös loivaan ylämäkeen.

2. Verryttelyt 10-15min kevyttä hölkkää, venyttelyt. Rennot kiihdytysjuoksut 3x60m. Minuuttijuoksut 2x4x1min/1min kävelypalautus/5min sarjapalautus. Loppuverryttelyt 5-10min. 

3. Vauhtileikittelylenkki 30min + loikat. Aluksi 10min kevyttä juoksua, seuraavat 10min aikana pieniä pyrähdyksiä noin 8-10x60-80m vetoja hölkkä-/kävelypalautuksella, 10min kevyttä juoksua. Loppuun 3x20 loikat, ponnistus koko jalalla + 3x20 pohjehypyt ylöspäin tasajalkaa päkiällä ponnistus. 

  • Instagram
  • Black Facebook Icon