03-04 Harrasteryhmä

2003-2004 syntyneille on harrasteryhmä, joka harjoittelee harjoittelun ilosta kaksi kertaa viikossa.

 

Ryhmä sopii hyvin nuorille, jotka haluavat liikkua ohjatusti porukassa tai saada juoksuharjoittelua toisen lajin tueksi ja lisäämään harjoittelun monipuolisuutta.

 

Harjoitukset sisältävät koordinaatio-, lihaskunto- ja juoksuharjoittelua sekä lajikokeiluja. 

 

Ryhmäläiset saavat kilpailla halutessaan. (Näille ikäluokille on myös enemmän harjoittelevat kilparyhmät, jotka löytyvät myös nuorisourheilu valikosta.)

 

Ryhmään liittymisestä voi olla yhteydessä osoitteeseen nuoriso@hkv.fi.

Harjoitusajat ja -paikat

Tammikuu 2021

Maanantaisin Pirkkolan urheilupuisto klo 18.30–20.00

  • Treeni alkaa omatoimisella verryttelyllä, kokoontuminen portaiden yläpuolella

Keskiviikkoisin Pirkkolan urheilupuisto klo 17.30–19.00

  • Treeni alkaa omatoimisella verryttelyllä, kokoontuminen portaiden yläpuolella

Huom! Harjoitukset ovat koronatilanteen takia pääsääntöisesti ulkona, joten varusteet kelin mukaan. Mikäli rajoitukset helpottuvat ja päästään sisätiloihin, informoidaan aikataulusta uudelleen!

 

 

Tässä kolme omatoimitreeniä, jos on innostusta harjoitella lisää tai ei pääse esim. keskiviikon treeniin mukaan. Harjoituksen voi tehdä kodin lähellä lenkkipoluilla ja ottaa vaikka kaverin mukaan! 

1. Verryttelyt 10-15min kevyttä hölkkää, venyttelyt. Koordinaatiot 3x20m polvennostokävely, polvennostohyppely, polvennostojuoksu, pakarajuoksu ja saksijuoksu. Reipasta juoksua ryhdikkäällä juoksutekniikalla 3x3x100m/kävelypalautus/4min. Loppuverryttelyt 10min hölkkää. Harjoituksen voi tehdä myös loivaan ylämäkeen.

2. Verryttelyt 10-15min kevyttä hölkkää, venyttelyt. Rennot kiihdytysjuoksut 3x60m. Minuuttijuoksut 2x4x1min/1min kävelypalautus/5min sarjapalautus. Loppuverryttelyt 5-10min. 

3. Vauhtileikittelylenkki 30min + loikat. Aluksi 10min kevyttä juoksua, seuraavat 10min aikana pieniä pyrähdyksiä noin 8-10x60-80m vetoja hölkkä-/kävelypalautuksella, 10min kevyttä juoksua. Loppuun 3x20 loikat, ponnistus koko jalalla + 3x20 pohjehypyt ylöspäin tasajalkaa päkiällä ponnistus.